Winkelmand

Uw winkelmand is leeg

 

- Herroeping


Zichttermijn
Voor uw particulier geplaatste bestellingen geldt een zichttermijn (afkoelingsperiode) van 14 kalenderdagen ingaande op de dag van ontvangst van het product. Binnen deze termijn mag u het product bekijken, beoordelen en/of passen, tenzij anders vermeld.
Bent u niet tevreden? U kunt vrijwel alle bij voordeeloptiek.nl gekochte artikelen compleet en - voor zover redelijkerwijs mogelijk - in de originele staat en verpakking zonder opgaaf van redenen het product binnen de zichttermijn retourneren, tenzij ze onder de groep artikelen vallen welke zijn uitgesloten van retournering of omruiling.
Wanneer de door VoordeelOptiek afgeleverde artikelen niet binnen 14 kalenderdagen na ontvangst worden teruggezonden, gelden de zaken als geaccepteerd.

Controle na ontvangst!
 Controleer meteen na ontvangst van uw zending of deze compleet, correct en onbeschadigd is.
 Meldt eventuele afwijkingen, gebreken of verkeerd ontvangen direct aan ons via e-mail of telefoon.
Stuur bij een beschadigd artikel altijd het factuurnummer en een foto van het probleem via e-mail naar:  klantenservice@voordeeloptiek.nl
Klik HIER voor onze overige contactgegevens.
Kan ik mijn artikel bij Voordeel Optiek retourneren, ruilen of herroepen?
Ja, u kunt artikelen tegen bepaalde voorwaarden retourneren.
 Het artikel en de verpakking moeten onbeschadigd zijn.
 Het artikel moet ongebruikt zijn.
 Het artikel dient niet te zijn uitgesloten van retournering volgens de voorwaarden van uitsluiting
 retourzendingen dienen binnen de afkoelingsperiode van 14 kalenderdagen aan ons te worden geretourneerd.

Voorwaarden retourneren
De verzendkosten voor de retourzendingen zijn voor kosten van de koper en worden niet door ons terugbetaald.
Stuurt u een product terug en het product raakt kwijt of beschadigd, volgt er géén of bij een beschadiging slechts een deel-retourbetaling.
Daarom is het verstandig om voor producten met grote waarde te vragen naar een 'bericht van ontvangst' als u iets terugstuurt.
Vraag daarom op het postagentschap of servicepunt altijd om een traceercode en bewaar deze goed.

Tip !
Past uw post door de brievenbus, kies dan voor het "brievenbuspakje" van PostNL, deze is te volgen met een barcode en heeft een lager verzendtarief.
Het is handig om dit bewijs te hebben, want hiermee kunt u aantonen dat u het product heeft verzonden, en dat het bij ons is bezorgd.
U heeft anders namelijk geen enkel bewijs van retourzending indien u uw goederen als standaard brievenbuspost retourneerd !

Wat zijn de voorwaarden om mijn artikel te retourneren?
De particuliere afnemer (klant) heeft gedurende 14 kalenderdagen (afkoelingsperiode) het recht om de bestelling ongedaan te maken. Deze termijn vangt aan op de dag dat de afnemer zijn bestelling ontvangt. De bedenktermijn geldt niet voor zakelijke* afnemers (*afnemers die handelen in de uitoefening van een beroep of bedrijf). De particuliere afnemer kan van dit recht gebruik maken door binnen 14 kalenderdagen na ontvangst het product retour te sturen, zie onderstaande samenvatting voor retourzendingen.

De particuliere afnemer kan alleen gebruik maken van de bedenktermijn indien de goederen compleet, onbeschadigd en ongebruikt zijn en in de originele verpakking geretourneerd worden. Het recht om de bestelling ongedaan te maken vervalt indien hier niet aan is voldaan.
De afnemer is geen kosten verschuldigd voor het inroepen van de bedenktermijn, behalve de rechtstreekse kosten voor het terugzenden van de goederen. Eventueel door de afnemer voor de bestelling betaalde bedragen worden binnen 14 kalenderdagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. Na retourontvangst en controle van de retourgoederen gebruikt de ondernemer hetzelfde betaalmiddel voor terugbetaling dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode.De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
Bij eventuele vragen kunt u contact opnemen met Voordeel Optiek Klantenservice middels e-mail (klantenservice@voordeeloptiek.nl) of middels het contactformulier.

Samengevat kunt u onbeschadigde artikelen retourneren als;
 U het artikel retourneert binnen de zichttermijn van 14 kalenderdagen. De termijn gaat in op de dag na ontvangst van uw bestelling,
 Het artikel in de originele staat en indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking is. De seal van een artikel mag bijvoorbeeld niet verbroken zijn,
 Het geen artikelen betreft welke zijn uitgesloten voor retournering, dit wordt specifiek op de site bij het artikel en op deze pagina weergegeven,
 Indien er sprake was van gratis (bonus) artikelen bij uw bestelling dienen ook deze gelijktijdig mee te worden geretourneerd,
 U een kopie van de electronische factuur (orderbevestiging) en het volledig ingevulde retourformulier meestuurt in de verpakking,


Artikelen die u niet kunt retourneren en zijn uitgesloten van herroeping en zichttermijn zijn;
Voor u bestelde en al dan niet op maat geslepen brillenglazen;
 Cadeaubonnen;
 3M, OPTX en andere dioptrie sterkte en prisma (plak)folieën;
 Artikelen die op verzoek van de klant zijn gemaakt of aangepast;
 Contactlensvloeistoffen, contactlenzen, oogdruppels, dispensers e.d. waarvan de verpakking of seal is geopend of verwijderd;
 Op maat gemaakte zonneclips;
 Lak, verf, kleurvloeistoffen en kleurstiften;
 Neuspads, neusbruggen, schroefjes en oortips;
 Alle Alpine oordopjes/ gehoorbeschermers;
 Oogmaskers, dispensers;
 Artikelen die duidelijke gebruikssporen en/of beschadigingen vertonen.
Deze uitgesloten artikelen vallen natuurlijk wel onder de geldende garantietermijn voor het artikel, retourzending voor garantie aanspraak is natuurlijk wel mogelijk.


Kan ik een artikel retour sturen als deze niet aan de voorwaarden voldoet?
 U kunt een artikel niet terugsturen voor retourbetaling als deze niet aan de gestelde voorwaarden voldoet, of indien het een artikel betreft vermeldt in bovenstaand artikelengroep welke u niet kunt retourneren.
 Houdt u er rekening mee dat de betalingsverplichting van de bestelling blijft bestaan.

Krijg ik automatisch mijn geld terug als ik mijn artikel retourneer?
 Zodra wij uw bestelling hebben ontvangen op ons retouradres, wordt het door u betaalde bedrag teruggestort, mits de artikelen voldoen aan de eerder vermelde voorwaarden.

Wij zullen binnen 14 kalenderdagen na volledige afhandeling van de retourzending u het openstaande bedrag crediteren.
Indien u heeft gekozen voor een andere levering bij de totstandkoming van de aankoop dan de standaard door VoordeelOptiek aangeboden levering wordt alleen het standaard leveringstarief vergoedt.
Retourzendingen zijn altijd voor kosten van de koper en worden NIET vergoedt.
Als u de order op rekening heeft ontvangen en nog niet heeft betaald, dan komt de betalingsverplichting na ontvangst van de retourzending automatisch te vervallen.

Hoe kom ik aan een retourformulier?
 Deze kunt u downloaden vanaf onze site.
Hoe kom ik aan een uitdraai van een factuur van mijn bestelling?
 Gelijktijdig met uw bestelling heeft u van ons per E-Mail een electronische factuur ontvangen.
 Door deze alsnog te printen heeft u een uitdraai van de factuur.